Zwolnij, odpocznij, zrelaksuj się

zrzut-ekranu-2016-10-5-o-08-19-32

05 paź Zwolnij, odpocznij, zrelaksuj się

Pędzimy każdego dnia, załatwiamy mnóstwo spraw, pracujemy do późna. Coraz częściej brakuje nam czasu na odpoczynek, a im mniej ćwiczymy tę umiejętność, tym bardziej staje się ona dla nas trudna. Wielu z nas zwyczajnie nie umie odpoczywać. W konsekwencji doświadczamy permanentnego poczucia napięcia, czujemy się „zestresowani”. Jeżeli nie zadbamy o higienę dnia codziennego, to niestety, ale trudno będzie nam osiągnąć równowagę i wewnętrzny spokój. Co więcej nasza efektywność i kreatywność w dużym stopniu zależą od tego, czy umiemy się zrelaksować. Nasz mózg i układ nerwowy potrzebują stanu relaksacji.

 

Codziennie powinniśmy zadbać o chwilę relaksu, zrobić coś dla siebie. Pamiętaj, że sen należy do czynności obowiązkowych, a nie nadprogramowych. Relaksem może być czytanie książki, spacer, bieg, słuchanie muzyki, oglądanie filmu, gapienie się na chmury i wiele, wiele innych czynności. Poza przeróżnymi aktywnościami, które mogą nas odprężać warto czasem pobyć ze sobą, w sposób bardziej aktywny ćwiczyć nasz układ nerwowy w relaksowaniu się. Jest wiele technik relaksacyjnych, mniej lub bardziej czasochłonnych. Jedną z najprostszych i jednocześnie bardzo skutecznych metod są techniki oddechowe. To wersja relaksowania się idealna dla tych osób, które mają problem z usiedzeniem dłużej w jednym miejscu ;-). Techniki oddechowe mają ważną zaletę a mianowicie zmieniają nasz sposób oddychania, nie tylko w czasie ich wykonywania. Głębokie i spokojne oddychanie jest informacją dla naszego ciała, że może się odprężyć, wyłączyć tryb awaryjny, w którym codzienne funkcjonuje. Do prawidłowego wykorzystania technik relaksacyjnych, w tym również techniki oddechowej, niezbędne jest dostosowanie się do pewnych wymogów.

 



Udostępnij:

Zapraszamy do współpracy. Napisz do nas